@misc{Wiśniewska_Danuta_Kształtowanie_2017, author={Wiśniewska, Danuta}, copyright={Copyright by Danuta Wiśniewska}, address={Wrocław}, howpublished={online}, year={2017}, publisher={Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego}, language={pol}, abstract={Obecnie, na chwilę przed wprowadzeniem nowelizacji ustawy o szkolnictwie wyższym, wciąż aktualne pozostaje pytanie o to, czy mit uniwersytetu Humboldta całkowicie utraci w przyszłości na znaczeniu. Koniec XX wieku przyczynił się do kształtowania modelu przedsiębiorczego w uczelniach. Zmiany legislacyjne ukierunkowują natomiast reformy szkoły wyższej w kierunku modelu określanego jako model badawczy lub inaczej partnerski. W obliczu zaistniałych zmian istotne staje się ustalenie czy refleksyjność studentów i absolwentów uczelni jest brana pod uwagę w ramach założeń realizacji procesu kształcenia w szkołach wyższych ze względu na dominację kształtowania tej wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych, które są niezbędne i pożądane na rynku pracy.}, title={Kształtowanie refleksyjności studentów w przedsiębiorczym i badawczym modelu uniwersytetu}, doi={https://doi.org/10.34616/22.19.224}, keywords={edukacja refleksyjna, model humboldtowski, model przedsiębiorczy, refleksyjność, szkolnictwo wyższe}, }