@misc{Wiśniewska_Danuta_Kształtowanie_2017,
 author={Wiśniewska, Danuta},
 copyright={Copyright by Danuta Wiśniewska},
 address={Wrocław},
 howpublished={online},
 year={2017},
 publisher={Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego},
 language={pol},
 abstract={Obecnie, na chwilę przed wprowadzeniem nowelizacji ustawy o szkolnictwie wyższym, wciąż aktualne pozostaje pytanie o to, czy mit uniwersytetu Humboldta całkowicie utraci w przyszłości na znaczeniu. Koniec XX wieku przyczynił się do kształtowania modelu przedsiębiorczego w uczelniach. Zmiany legislacyjne ukierunkowują natomiast reformy szkoły wyższej w kierunku modelu określanego jako model badawczy lub inaczej partnerski. W obliczu zaistniałych zmian istotne staje się ustalenie czy refleksyjność studentów i absolwentów uczelni jest brana pod uwagę w ramach założeń realizacji procesu kształcenia w szkołach wyższych ze względu na dominację kształtowania tej wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych, które są niezbędne i pożądane na rynku pracy.},
 title={Kształtowanie refleksyjności studentów w przedsiębiorczym i badawczym modelu uniwersytetu},
 doi={https://doi.org/10.34616/22.19.224},
 keywords={edukacja refleksyjna, model humboldtowski, model przedsiębiorczy, refleksyjność, szkolnictwo wyższe},
}