@misc{Perkowska-Klejman_Anna_Utopia_2017,
 author={Perkowska-Klejman, Anna},
 copyright={Copyright by Anna Perkowska-Klejman},
 address={Wrocław},
 howpublished={online},
 year={2017},
 publisher={Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego},
 language={pol},
 abstract={Artykuł stanowi próbę analizy wybranych utopii pod kątem refleksyjności. Refleksyjność jako kategoria pedagogiczna – związana przede wszystkim z wychowaniem i edukacją – występuje w "Państwie" Platona, w "Utopii" Tomasza More’a oraz w "Mieście Słońca" Tomasza Campanelli. Ludzie utopii, na przykład wykreowani mieszkańcy Państwa czy Miasta, oraz autorzy utopijnych wizji świata różnią się między sobą pod względem umiejętności zrozumienia i rozważania życia osobistego i społecznego. O niektórych z nich możemy powiedzieć, że są refleksyjni w wysokim stopniu, innych zaś możemy zidentyfikować jako jednostki pozbawione refleksyjności.},
 title={Utopia i refleksyjność},
 type={tekst},
 doi={https://doi.org/10.34616/22.19.123},
 keywords={refleksyjna edukacja, refleksyjność, utopia},
}