@misc{Wojciechowska_Kalina_Nauki_2017,
 author={Wojciechowska, Kalina},
 copyright={Copyright by Kalina Wojciechowska},
 address={Wrocław},
 howpublished={online},
 year={2017},
 publisher={Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego},
 language={pol},
 abstract={W artykule przedstawiono analizę zaczerpniętych z Ewangelii Marka fragmentów nauczania Jezusa, które były skierowane wyłącznie do tych, których tekst określa jako uczniów lub Dwunastu. Ramy tego nauczania wyznaczone są z jednej strony przez przypowieść o siewcy (Mk 4, 11–20) z drugiej przez mowę misyjną (Mk 16,15–17). Przypowieść i jej wyjaśnienie, które można nazwać mową programową Jezusa, znajdują ostateczne rozwiązanie i nabierają pełnego znaczenia dopiero w połączeniu z nakazem misyjnym. Z kolei nakaz misyjny, interpretowany w świetle objaśnienia przypowieści o siewcy, pozwala wziąć pod uwagę ukryte wcześniej warianty tożsamości siewcy, okoliczności przepowiadania Ewangelii i reakcję na przekazane treści.},
 title={Nauki dla wybranych. Charakterystyka ekskluzywnego nauczania Jezusa w Ewangelii Marka},
 type={tekst},
 keywords={autorytet, ekskluzywność, Ewangelia Marka, królestwo Boże, mowa programowa, nauczyciel, nauczanie, przypowieść o siewcy, uczniowie},
}