@misc{Dobrowolska_Małgorzata_Nauczyciel_2017,
 author={Dobrowolska, Małgorzata},
 copyright={Copyright by Małgorzata Dobrowolska},
 address={Wrocław},
 howpublished={online},
 year={2017},
 publisher={Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego},
 language={pol},
 abstract={Matematyka zajmuje we współczesnej edukacji pozycję szczególną. Jako wspólny język człowieka i przyrody jest ona dyscypliną kluczową dla przyszłych losów ucznia w świecie zdominowanym przez technologię. Pełni ona także funkcję społeczną, adekwatną do tytułu królowej nauk: nobilituje lub degraduje, utrwala hierarchie lub pomaga dokonać przetasowań, karze i nagradza, dyscyplinuje i wyzwala. Badania potwierdzają, że predyspozycje w tym kierunku wykazuje zdecydowana większość kilkulatków. Mimo to w świadomości społecznej matematyka pozostaje wiedzą dla wybranych, a badania przeprowadzane na starszych rocznikach wydają się tę tezę potwierdzać. W pracy zaproponowano drogę wyjścia z tego pozornego paradoksu, dzięki nowemu zdefiniowaniu roli, jaką w procesie edukacji matematycznej małego dziecka odgrywa nauczyciel.},
 title={Nauczyciel jako kluczowy element środowiska edukacyjnego małego dziecka w nauczaniu matematyki},
 doi={https://doi.org/10.34616/22.19.054},
 keywords={edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna, małe dziecko, matematyka, nauczyciel matematyki wczesnoszkolnej},
}