@misc{Maj_Janusz_Nowe_2017,
 author={Maj, Janusz},
 copyright={Copyright by Janusz Maj},
 address={Wrocław},
 howpublished={online},
 year={2017},
 publisher={Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego},
 language={pol},
 abstract={W artykule została przedstawiona koncepcja nowego nauczania Franza Rosenzweiga oraz jej znaczenie dla odnowy edukacji judaistycznej. Nowe nauczanie oparte na dialogu (rozmowie) zostało pokazane jako przełamujące akademicki sposób zdobywania wiedzy na rzecz wiedzy i doświadczenia życia oraz relacyjnego spotkania uczniów i nauczycieli. Innym ważnym aspektem podjętym w tekście jest uwidocznienie związku, jaki zachodzi między nowym nauczaniem i nowym myśleniem na tle wypracowanych przez Rosenzweiga kategorii filozoficznych, takich jak: język, żywa mowa, inny, czas. To wzajemne powiązanie nowego myślenia i nowego nauczania prowadzi do wydobycia obecnych w nim rysów utopijnych, ukazuje konieczność wypracowania nowego typu nauczyciela-pedagoga oraz ujawnia znaczenie Lehrhausu (Niezależnej Szkoły Żydowskiej we Frankfurcie) dla odnowy tożsamości i edukacji żydowskiej.},
 title={Nowe nauczanie Franza Rosenzweiga, Lehrhaus i utopia edukacyjna},
 type={tekst},
 doi={https://doi.org/10.34616/22.19.138},
 keywords={dialog, inny, język, Lehrhaus, mowa, nowe myślenie, nowe nauczanie, spotkanie, utopia edukacyjna},
}