@misc{Ziobrowska_Justyna_Sharing_2017, author={Ziobrowska, Justyna}, copyright={Copyright by Justyna Ziobrowska}, address={Wrocław}, howpublished={online}, year={2017}, publisher={E-Wydawnictwo. Prawnicza i Ekonomiczna Biblioteka Cyfrowa. Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego}, language={pol}, abstract={Nowe technologie sprawiają, że współczesna gospodarka szybko się zmienia. Wraz z rynkiem internetu mobilnego oraz wzrostem zaufania dla odważnych start-upów rozwija się nowoczesna gałąź gospodarki – sparing economy. Stajemy się uczestnikami ekonomicznej rewolucji, która zmienia nasze dotychczasowe rozumienie konsumpcji oraz prawa własności. Jest to czas, w którym dostęp do usług i rzeczy tworzy nową formę i poszerza klasyczne atrybuty uprawnień właścicielskich. Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie koncepcji i możliwych zastosowań sparing economy. Autorka opisuje definicje, wskazuje zalety i wady wspólnej konsumpcji oraz przykłady firm opierających swoją strategię o sharing economy. W artykule wykorzystano metodę analizy literatury oraz badań dokumentów.}, title={Sharing economy jako nowy trend konsumencki}, type={tekst}, keywords={gospodarka współdzielenia, gospodarka dzielenia się, wspólna konsumpcji, sharing economy, własność}, }