@misc{Ziobrowska_Justyna_Sharing_2017,
 author={Ziobrowska, Justyna},
 copyright={Copyright by Justyna Ziobrowska},
 address={Wrocław},
 howpublished={online},
 year={2017},
 publisher={E-Wydawnictwo. Prawnicza i Ekonomiczna Biblioteka Cyfrowa. Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego},
 language={pol},
 abstract={Nowe technologie sprawiają, że współczesna gospodarka szybko się zmienia. Wraz z rynkiem internetu mobilnego oraz wzrostem zaufania dla odważnych start-upów rozwija się nowoczesna gałąź gospodarki – sparing economy. Stajemy się uczestnikami ekonomicznej rewolucji, która zmienia nasze dotychczasowe rozumienie konsumpcji oraz prawa własności. Jest to czas, w którym dostęp do usług i rzeczy tworzy nową formę i poszerza klasyczne atrybuty uprawnień właścicielskich. Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie koncepcji i możliwych zastosowań sparing economy. Autorka opisuje definicje, wskazuje zalety i wady wspólnej konsumpcji oraz przykłady firm opierających swoją strategię o sharing economy. W artykule wykorzystano metodę analizy literatury oraz badań dokumentów.},
 title={Sharing economy jako nowy trend konsumencki},
 type={tekst},
 keywords={gospodarka współdzielenia, gospodarka dzielenia się, wspólna konsumpcji, sharing economy, własność},
}