@misc{Bąk_Olga_Informacje_2016,
 author={Bąk, Olga and Gochniak, Dorota and Kotula, Barbara and Sawrycz, Natalia},
 copyright={Copyright by Olga Bąk},
 copyright={Copyright by Dorota Gochniak},
 copyright={Copyright by Barbara Kotula},
 copyright={Copyright by Natalia Sawrycz},
 address={Wrocław},
 howpublished={online},
 year={2016},
 publisher={Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego},
 language={pol},
 abstract={Informacje (pozytywne i negatywne) dotyczące funkcjonowania ucznia przekazywane rodzicom przez nauczyciela pełnią istotną rolę w modyfikacji zachowania dziecka. Praca przedstawia wyniki badania, którego celem było określenie czym charakteryzują się informacje przekazywane rodzicom przez nauczycieli, czego dotyczą, jak są przekazywane oraz jak oceniany jest ich wpływ na wychowanie. Opinie analizowano z dwóch perspektyw: nauczycieli i rodziców. W badaniu wzięli udział nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej (N = 29) i rodzice dzieci z tego poziomu kształcenia (N = 57). Zastosowano kwestionariusz ankiety własnego autorstwa. Wyniki wskazują, że obie grupy respondentów uważają informacje od nauczycieli za znaczące dla wychowania, twierdzą że formułowane są one często i są dość wyczerpujące, obejmują różne aspekty funkcjonowania dziecka. Ponadto, informacje od nauczycielinie mają jednostronnego charakteru, lecz najczęściej łączą ze sobą pochwały i uwagi krytyczne.},
 title={Informacje o uczniu przekazywane rodzicom przez nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w świetle badań empirycznych},
 type={tekst},
 doi={https://doi.org/10.23734/wwr20161.371.390},
 keywords={informacje od nauczyciela, pochwały, krytyka, edukacja wczesnoszkolna},
}