@misc{Dąbrowski_Szymon_Strategie_2016,
 author={Dąbrowski, Szymon},
 copyright={Copyright by Szymon Dąbrowski},
 address={Wrocław},
 howpublished={online},
 year={2016},
 publisher={Zakład Pedagogiki Społecznej Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego},
 language={pol},
 abstract={W niniejszym artykule prezentuję założenia teoretyczne, jak również rozwiązania praktyczne edukacji opartej na Ruchu Slow (ruchu spowolnienia). Przede wszystkim jest tu mowa o źródłowej, krytycznej analizie technologizacji i instrumentalizacji procesu edukacji, które dążą do zwiększenia efektywności nauczania poprzez zwiększenie ilości przekazywanych treści. Z kolei slow edukacja, wykorzystując jakościowe techniki i metody pracy wynikające z szeroko rozumianego spowolnienia, stara się tworzyć edukacyjną rzeczywistość najpełniej realizującą potencjał nauczyciela i ucznia. Oprócz założeń teoretycznych w tekście pojawiają się praktyczne strategie pracy, które wynikają bezpośrednio z działań w zakresie: pedagogiki obecności, pedagogiki uważności (mindfullnes), pedagogiki spotkania i dialogu, pedagogiki ciszy czy technik pozytywnej dyscypliny. Cały model wpisuje się w strategię działań, których podstawowym celem jest osiągnięcie umiejętności koncyliacyjnych, dialogicznych czy empatycznych, niezbędnych w przestrzeni edukacji międzykulturowej XXI w.},
 title={Strategie komunikacji w Ruchu Slow odpowiedzią na wyzwania edukacji międzykulturowej XXI wieku},
 type={tekst},
 doi={https://doi.org/10.23734/mcs.2016.1.115.130},
 keywords={ruch slow, slow edukacja, pedagogika slow, powolność, uwaga, empatia, jakość, alternatywa edukacyjna},
}