@misc{Karkut_Daniel_Naruszenie_2015, author={Karkut, Daniel}, copyright={Copyright by Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego, 2023}, address={Wrocław}, howpublished={online}, year={2015}, publisher={Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego}, publisher={Oficyna Prawnicza}, language={pol}, abstract={Przemysł gier komputerowych obok przemysłu filmowego stanowi źródło największych dochodów w świecie przemysłu rozrywkowego. Obecnie gry komputerowe odzwierciedlają niemalże wszystkie aspekty świata rzeczywistego, a tzw. wirtualne światy świetnie spełniają funkcję alternatywnej rzeczywistości. W świetle tej konstatacji warto zadać sobie pytanie, czy możliwe jest ranienie bliskich osoby zmarłej (w świecie rzeczywistym) w wirtualnym świecie poprzez uczestnictwo w grze z wykorzystaniem wszystkich możliwości danych przez jej producenta i twórców poszczególnych do niej elementów. W artykule autor podejmuje próbę ustalenia możliwości naruszenia kultu pamięci zmarłego w wirtualnym świecie gry komputerowej i analizuje ewentualne naruszenia tego dobra osobistego w grze komputerowej, zwłaszcza takiej, w której uczestniczą miliony zarejestrowanych użytkowników}, title={Naruszenie kultu pamięci osoby zmarłej w wirtualnym świecie gry komputerowej (?)}, type={tekst}, keywords={kult osoby zmarłej, Internet, rzeczywistość wirtualna, gry komputerowe, gry komputerowe online, awatary}, }