@misc{Karkut_Daniel_Naruszenie_2015,
 author={Karkut, Daniel},
 copyright={Copyright by Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego, 2023},
 address={Wrocław},
 howpublished={online},
 year={2015},
 publisher={Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego},
 publisher={Oficyna Prawnicza},
 language={pol},
 abstract={Przemysł gier komputerowych obok przemysłu filmowego stanowi źródło największych dochodów w świecie przemysłu rozrywkowego. Obecnie gry komputerowe odzwierciedlają niemalże wszystkie aspekty świata rzeczywistego, a tzw. wirtualne światy świetnie spełniają funkcję alternatywnej rzeczywistości. W świetle tej konstatacji warto zadać sobie pytanie, czy możliwe jest ranienie bliskich osoby zmarłej (w świecie rzeczywistym) w wirtualnym świecie poprzez uczestnictwo w grze z wykorzystaniem wszystkich możliwości danych przez jej producenta i twórców poszczególnych do niej elementów. W artykule autor podejmuje próbę ustalenia możliwości naruszenia kultu pamięci zmarłego w wirtualnym świecie gry komputerowej i analizuje ewentualne naruszenia tego dobra osobistego w grze komputerowej, zwłaszcza takiej, w której uczestniczą miliony zarejestrowanych użytkowników},
 title={Naruszenie kultu pamięci osoby zmarłej w wirtualnym świecie gry komputerowej (?)},
 type={tekst},
 keywords={kult osoby zmarłej, Internet, rzeczywistość wirtualna, gry komputerowe, gry komputerowe online, awatary},
}