@misc{Jagoszewska_Iwona_Relacje_2015,
 author={Jagoszewska, Iwona},
 copyright={Copyright by Iwona Jagoszewska},
 address={Wrocław},
 howpublished={online},
 year={2015},
 publisher={Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego},
 publisher={Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej},
 language={pol},
 abstract={Ludzka egzystencja jest powiązana z próbami zrozumienia samego siebie, odnalezienia własnego miejsca w świecie i możliwości współistnienia z innymi ludźmi. Specyficznasytuacja społeczna i rodzinna słyszących dzieci niesłyszących rodziców pozwala podjąć próbę dookreślenia tego, co wyróżnia i charakteryzuje ich jako CODA. Dzieciństwo, dorastanie i życie dorosłe CODA’ków zdecydowanie różni się od codzienności osób wychowanych w słyszących rodzinach. Biorąc pod uwagę rodzinę z rodzicami niesłyszącymi, należy liczyć się z tym, że odmienność funkcjonowania rodziców może mieć konsekwencje w funkcjonowaniu słyszącego dziecka. Wpływ na tę ukrytą inność mają takie aspekty życia w rodzinie, jak: formy komunikowania się, pantomimiczność gestów, mimika oraz m.in. to, iż następuje w ich życiu zamiana ról rodzinnych.},
 title={Relacje w rodzinie CODA},
 type={tekst},
 doi={https://doi.org/10.23734/wwr20151.319.333},
 keywords={CODA, niesłyszący, rodzina, komunikacja, więzi emocjonalne},
}