@misc{Kuty-Pachecka_Marta_Zaburzenia_2015,
 author={Kuty-Pachecka, Marta and Stefańska, Katarzyna},
 copyright={Copyright by Marta Kuty-Pachecka},
 copyright={Copyright by Katarzyna Stefańska},
 address={Wrocław},
 howpublished={online},
 year={2015},
 publisher={Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego},
 publisher={Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej},
 language={pol},
 abstract={Zaburzenia zachowania są jednym z częstszych dolegliwości u dzieci w szkole. W niniejszym referacie przedstawimy ogóle spojrzenia na problematykę zaburzeń w zachowaniu. Zostaną zaprezentowane kryteria diagnostyczne stosowane przez psychologów w ocenia rodzaju zaburzenia. W dalszej części zostanie opisana epidemiologia i scharakteryzowane czynniki predysponujące do występowania tego zaburzenia u dzieci i młodzieży. Wczesne rozpoznanie zaburzeń zachowania, prawidłowo postawiona diagnoza i kompleksowe postępowanie terapeutyczne przyśpiesza proces zdrowienia oraz utrzymania zdrowia młodych pacjentów. W toku rozważań wskażemy na główne metody terapii zaburzeń zachowania, które powinny znaleźć się w programie terapeutycznym, rozpoczynając od terapii grupowej dziecka, terapii interakcji rodzic – dziecko, treningów behawioralnych dla rodziców i umiejętności rozwiązywania problemów, a także szkolnych programów interwencyjnych. Artykuł ma na celu przybliżenie zaburzeń zachowania w kategoriach dysfunkcji dzieci i młodzieży oraz zaprezentowanie form oddziaływań terapeutycznych.},
 title={Zaburzenia zachowania u dzieci i młodzieży},
 type={tekst},
 doi={https://doi.org/10.23734/wwr20151.291.304},
 keywords={zaburzenia zachowania, zaburzenia opozycyjno-buntownicze, diagnoza, terapia},
}