@misc{Pękala_Anna_Rola_2015,
 author={Pękala, Anna},
 copyright={Copyright by Anna Pękala},
 address={Wrocław},
 howpublished={online},
 year={2015},
 publisher={Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego},
 publisher={Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej},
 language={pol},
 abstract={Otoczenie dziecka, w tym przede wszystkim rodzina, jest najlepszym miejscem do prowadzenia właściwie ukierunkowanej pracy wychowawczej. Będąc podstawową komórkąspołeczną, cechującą się największą ciągłością i systematycznością, powinna zapewnić dziecku najlepsze warunki rozwoju. W realizowanym przez nią procesie wychowaniaznaczenie odgrywa nie tylko emocjonalny stosunek rodziców do dziecka, lecz również ten, który się wyraża w ich sposobie zachowania oraz umiejętności zaspokajania jego potrzeb. W rodzinie dziecko przygotowuje się do życia, uodparnia na trudności i niepowodzenia, uczy się odpowiedzialnego podejmowania obowiązków i zadań. Kształtowanie postaw moralnych jest niezwykle istotną kwestią w procesie wychowania dzieci. Wypracowanie i ukształtowanie właściwej i trwałej hierarchii wartości jest czynnikiem niezbędnym do świadomego życia i podejmowania odpowiedzialnych decyzji, dokonywania pewnych wyborów oraz przejawiania określonych zachowań. System wartości przekazywany w środowisku rodzinnym to nie tylko wzory zachowania, atmosfera domowa, styl życia, ale także oczekiwania w zakresie kształtowania stałych cech charakteru. Owe wzorce przekazywane są w postaci opinii, poglądów, wiedzy, a także uznawanych norm.},
 title={Rola rodziny w kształtowaniu systemu wartości u dzieci w wieku przedszkolnym},
 type={tekst},
 doi={https://doi.org/10.23734/wwr20151.095.109},
 keywords={rodzina, wychowanie, dziecko, postawy moralne},
}