@misc{Ilnicka-Jordan_Paulina_Dostęp_2015,
 author={Ilnicka-Jordan, Paulina},
 copyright={Copyright by Paulina Ilnicka-Jordan},
 address={Wrocław},
 howpublished={online},
 year={2015},
 publisher={E-Wydawnictwo. Prawnicza i Ekonomiczna Biblioteka Cyfrowa. Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego},
 language={pol},
 abstract={Dostęp do świadczeń opieki zdrowotnej został zagwarantowany w Konstytucji RP, ustawach zwykłych oraz w prawie międzynarodowym. Prawu dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej odpowiadają pewne obowiązki organów władzy publicznej, m.in. obowiązek stworzenia systemu opieki zdrowotnej w akcie rangi ustawy oraz sfinansowania świadczeń opieki zdrowotnej ze środków publicznych. Warunki i zakres udzielania świadczeń określa ustawa o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Wskazana ustawa wprowadza instytucje list oczekujących, które prowadzone są przez świadczeniodawców z poszanowaniem zasady równego dostępu i które wiążą się z koniecznością oczekiwania przez pacjentów na świadczenie medyczne. Zbyt długie oczekiwanie na udzielenie świadczenia medycznego może być przesłanką zrealizowania swojego prawa do świadczeń opieki zdrowotnej w innym państwie członkowskim niż państwo ubezpieczenia na podstawie rozporządzenia w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego lub dyrektywy transgranicznej. Celem niniejszego artykułu jest wskazanie jakie prawa i obowiązki pacjenta kształtuje rozporządzenie w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego a jakie dyrektywa transgraniczna.},
 title={Dostęp do świadczeń opieki zdrowotnej na podstawie rozporządzenia w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego oraz dyrektywy transgranicznej. Próba porównania},
 type={Text},
 keywords={prawa pacjenta, transgraniczna opieka zdrowotna, pacjent},
}