@misc{Kucharska_Anna_Maria_Dlaczego_2014, author={Kucharska, Anna Maria}, copyright={Copyright by Anna Maria Kucharska}, address={Wrocław}, address={Jelenia Góra}, howpublished={online}, year={2014}, publisher={Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego}, publisher={Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej}, language={pol}, abstract={Od lat 90. XX wieku Polacy na nowo odkrywają edukację domową. Kształcenie i wychowanie w rodzinie nie jest nową koncepcją – poprzedzało rozwój instytucjonalnie zorganizowanej edukacji, silnie związane było z klasą społeczną i jej potrzebami. Obecnie, choć raczej w nieuświadomiony sposób, część rodziców powraca do podobnego sposobu nauczania w środowisku rodzinnym, odchodząc jednocześnie od nauczania szkolnego ze wszystkimi jego wadami. Wzorce edukacji domowej to jednak częściej bardziej współczesne modele anglosaskie, gdzie taka forma uczenia formalnego ma wielu zwolenników.}, title={Dlaczego edukacja domowa? Aksjologiczne uzasadnienia edukacji bez szkoły}, type={tekst}, doi={https://doi.org/10.23734/wwr20142.205.224}, keywords={edukacja domowa, szkoły chrześcijańskie, wartości, środowisko wychowawcze}, }