@misc{Kiełb-Grabarczyk_Dorota_Wychowanie_2013,
 author={Kiełb-Grabarczyk, Dorota},
 copyright={Copyright by Dorota Kiełb-Grabarczyk},
 address={Wrocław},
 address={Jelenia Góra},
 howpublished={online},
 year={2013},
 publisher={Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego},
 publisher={Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej},
 language={pol},
 abstract={Dziecko rodzi się wszechstronnie uzdolnione, z pełną możliwością rozwoju we wszystkich kierunkach, potencjalną wybitną inteligencją i zadatkami na rozwijanie wielkiej twórczości oraz dużym talentem społecznym. Trzeba tylko stworzyć mu możliwości ich maksymalnego rozwoju. Pomagając dziecku dojść do wspaniałej przyszłości uzdolnieni rodzice wzbogacają nie tylko świat dziecka, ale także swój własny. Naukową podstawą wczesnodziecięcej edukacji są liczne wyniki badań, potwierdzające tworzenie się połączeń nerwowych na skutek nowych doświadczeń i odpowiedniej stymulacji. Wiadomo też, że im młodszy mózg, tym bardziej jest chłonny. Zarówno nadmiar, jak i niedobór bodźców może być dla dziecka szkodliwy.},
 title={Wychowanie pod presją, czyli dzieciństwo XXI wieku},
 type={tekst},
 doi={https://doi.org/10.23734/wwr20132.317.329},
 keywords={rodzice, edukacja, wychowanie, dzieciństwo},
}