@misc{Nyczaj-Drąg_Mirosława_Znaczenie_2013,
 author={Nyczaj-Drąg, Mirosława},
 copyright={Copyright by Mirosława Nyczaj-Drąg},
 address={Wrocław},
 address={Jelenia Góra},
 howpublished={online},
 year={2013},
 publisher={Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego},
 publisher={Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej},
 language={pol},
 abstract={Prezentowane rozważania koncentrują się wokół tezy, że we współczesnych polskich warunkach, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, biografia edukacyjna dzieci uzależniona jest nie tyle od ich kompetencji intelektualnych i kulturowych, ale przede wszystkim od kapitału ekonomicznego, społecznego i kulturowego oraz habitusu klasowego rodziny. Bycie członkiem rodziny umieszcza młodego człowieka w określonej przestrzeni społecznej i to bezsprzecznie rodzice mają ważny udział w wyznaczeniu tego miejsca. W związku z tak postawioną tezą, na początku artykułu wskażę na teorię Pierre’a Bourdieu jako podstawową płaszczyznę analiz podjętej problematyki, następnie zaprezentuję wybrane ujęcia definicyjne i koncepcyjne klasy średniej. W kolejnej części tekstu przedstawię stan badań dotyczący jakości edukacji dzieci w rodzinach z klasy średniej i na tym tle opiszę program badań własnych oraz ich wyniki.},
 title={Znaczenie edukacji dziecka w rodzinie z klasy średniej},
 type={tekst},
 doi={https://doi.org/10.23734/wwr20132.253.266},
 keywords={klasa średnia, rodzina, edukacja dziecka, teoria Pierre'a Bourdieu},
}