@misc{Nyczaj-Drąg_Mirosława_Znaczenie_2013, author={Nyczaj-Drąg, Mirosława}, copyright={Copyright by Mirosława Nyczaj-Drąg}, address={Wrocław}, address={Jelenia Góra}, howpublished={online}, year={2013}, publisher={Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego}, publisher={Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej}, language={pol}, abstract={Prezentowane rozważania koncentrują się wokół tezy, że we współczesnych polskich warunkach, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, biografia edukacyjna dzieci uzależniona jest nie tyle od ich kompetencji intelektualnych i kulturowych, ale przede wszystkim od kapitału ekonomicznego, społecznego i kulturowego oraz habitusu klasowego rodziny. Bycie członkiem rodziny umieszcza młodego człowieka w określonej przestrzeni społecznej i to bezsprzecznie rodzice mają ważny udział w wyznaczeniu tego miejsca. W związku z tak postawioną tezą, na początku artykułu wskażę na teorię Pierre’a Bourdieu jako podstawową płaszczyznę analiz podjętej problematyki, następnie zaprezentuję wybrane ujęcia definicyjne i koncepcyjne klasy średniej. W kolejnej części tekstu przedstawię stan badań dotyczący jakości edukacji dzieci w rodzinach z klasy średniej i na tym tle opiszę program badań własnych oraz ich wyniki.}, title={Znaczenie edukacji dziecka w rodzinie z klasy średniej}, type={tekst}, doi={https://doi.org/10.23734/wwr20132.253.266}, keywords={klasa średnia, rodzina, edukacja dziecka, teoria Pierre'a Bourdieu}, }