@misc{Stasiak-Przybylska_Anna_Jak_2013, author={Stasiak-Przybylska, Anna}, copyright={Copyright by Anna Stasiak-Przybylska}, address={Wrocław}, address={Jelenia Góra}, howpublished={online}, year={2013}, publisher={Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego}, publisher={Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej}, language={pol}, abstract={W pracy przedstawię przekrojowo teorie zdolności, ostatecznie opierając się na teorii Czesława Nosala. Następnie opiszę wybrane modele funkcjonowania zdolności i na podstawie Triadycznego Modelu zdolności Franza Monksa zaprezentuję mechanizm powstawania wybitnego talentu. Wybrane koncepcje teoretyczne osadzę w warunkachszkolnych, przedstawiając proces selekcji uczniów do grupy dzieci zdolnych i opiszęprzebieg prowadzonych z nimi warsztatów dotyczących ćwiczenia umiejętnościtwórczego myślenia, i nauki technik zapamiętywania. Przedstawię również wynikiprzeprowadzonej ewaluacji po przeprowadzonym autorskim programie tychże warsztatów.Wszystkie podjęte kroki ujmę jako badanie w działaniu, według teorii Kurta Lewina,zaprezentowanej przez Krzysztofa Konarzewskiego. Na koniec opiszę ciekawe zjawiska, które zaistniały po zakwalifikowaniu uczniów do grupy dzieci zdolnych i efekty naszej pracy.}, title={Jak sobie radzić z „małym geniuszem” - metody wspierania dziecka zdolnego}, type={tekst}, doi={https://doi.org/10.23734/wwr20132.239.252}, keywords={dziecko zdolne, myślenie twórcze, triadyczny model funkcjonowania zdolności, Franz Monks, teorie zdolności, Czesław Nosal, Klaus Urban}, }