@misc{Stasiak-Przybylska_Anna_Jak_2013,
 author={Stasiak-Przybylska, Anna},
 copyright={Copyright by Anna Stasiak-Przybylska},
 address={Wrocław},
 address={Jelenia Góra},
 howpublished={online},
 year={2013},
 publisher={Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego},
 publisher={Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej},
 language={pol},
 abstract={W pracy przedstawię przekrojowo teorie zdolności, ostatecznie opierając się na teorii Czesława Nosala. Następnie opiszę wybrane modele funkcjonowania zdolności i na podstawie Triadycznego Modelu zdolności Franza Monksa zaprezentuję mechanizm powstawania wybitnego talentu. Wybrane koncepcje teoretyczne osadzę w warunkachszkolnych, przedstawiając proces selekcji uczniów do grupy dzieci zdolnych i opiszęprzebieg prowadzonych z nimi warsztatów dotyczących ćwiczenia umiejętnościtwórczego myślenia, i nauki technik zapamiętywania. Przedstawię również wynikiprzeprowadzonej ewaluacji po przeprowadzonym autorskim programie tychże warsztatów.Wszystkie podjęte kroki ujmę jako badanie w działaniu, według teorii Kurta Lewina,zaprezentowanej przez Krzysztofa Konarzewskiego. Na koniec opiszę ciekawe zjawiska, które zaistniały po zakwalifikowaniu uczniów do grupy dzieci zdolnych i efekty naszej pracy.},
 title={Jak sobie radzić z „małym geniuszem” - metody wspierania dziecka zdolnego},
 type={tekst},
 doi={https://doi.org/10.23734/wwr20132.239.252},
 keywords={dziecko zdolne, myślenie twórcze, triadyczny model funkcjonowania zdolności, Franz Monks, teorie zdolności, Czesław Nosal, Klaus Urban},
}