@misc{Gacek_Michał_Psychometric_2014, author={Gacek, Michał and Pilecka, Władysława and Fusińska-Korpik, Agnieszka}, copyright={Copyright by Michał Gacek, Władysława Pilecka, Agnieszka Fusińska-Korpik}, address={Wrocław}, howpublished={online}, year={2014}, publisher={Instytut Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego}, publisher={http://www.psychologia.uni.wroc.pl www.psychologia.uni.wroc.pl}, publisher={Wydawnictwo eBooki.com.pl}, publisher={http://www.ebooki.com.pl/ www.ebooki.com.pl}, language={eng}, abstract={Skala Postrzegania Siebie dla Dzieci (Self-Perception Profile for Children) jest narzędziem służącym do badania obrazu siebie. Celem artykułu było przedstawienie własności psychometrycznych skali uzyskanych w grupie polskich dzieci. W badaniu wzięło udział 432 uczniów szkół podstawowych i 14 wychowawców klas. Trafność narzędzia określano poprzez odniesienie wyników uzyskanych w Skali Postrzegania Siebie dla Dzieci do wyników w Skali Oceny Zachowania Dziecka przez Nauczyciela oraz do średniej ocen uczniów z ostatniego semestru. Analizy statystyczne wskazały na dobre własności psychometryczne narzędzia. Struktura czynnikowa skali okazała się podobna do tej, jaką zakładano w oryginalnej wersji. Rzetelność narzędzia, określana za pomocą wskaźników spójności wewnętrznej i korelacji z wynikiem badania retestowego, była wysoka. Chłopcy uzyskali wyższe wyniki niż dziewczęta w podskalach Wyglądu i Globalnego Poczucia Własnej Wartości, lecz niższe w podskali Kontroli Zachowania. Młodsze dzieci uzyskały wyższe wyniki niż starsze dzieci w podskalach Kompetencji Szkolnych, Wyglądu i Globalnego Poczucia Własnej Wartości. Ocena własnego wyglądu stanowiła najsilniejszy predyktor globalnego poczucia własnej wartości.}, title={Psychometric properties of Self-Perception Profile for Children in a Polish sample}, type={tekst}, keywords={samoocena, obraz siebie, dzieci, Skala Postrzegania Siebie dla Dzieci, adaptacja międzykulturowa}, }