@misc{Piskorz_Joanna_How_2014,
 author={Piskorz, Joanna and Czub, Marcin and Urbańska, Katarzyna (psycholog) and Mrula, Małgorzata and Hodowaniec, Paweł and Misiewicz, Mateusz},
 copyright={Copyright by Joanna Piskorz, Marcin Czub, Katarzyna Urbańska, Małgorzata Mrula, Paweł Hodowaniec, Mateusz Misiewicz},
 address={Wrocław},
 howpublished={online},
 year={2014},
 publisher={Instytut Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego},
 publisher={http://www.psychologia.uni.wroc.pl www.psychologia.uni.wroc.pl},
 publisher={Wydawnictwo eBooki.com.pl},
 publisher={http://www.ebooki.com.pl/ www.ebooki.com.pl},
 language={eng},
 abstract={Badanie eksperymentalne dotyczy efektywności rzeczywistości wirtualnej jako dystraktora od bodźców bólowych. Testowano wpływ zaangażowania ciała podczas sterowania grą na intensywność odczuwanego bólu. Dwa różne interfejsy zostały użyte do sterowania tym samym środowiskiem wirtualnym. Jedna z grup sterowała grą wykorzystując ruch całego ciała, druga grupa nawigowała wyłącznie za pomocą ruchu ręki. 66 studentów uczestniczyło jako osoby badane. Termiczna stymulacja zimnem została zastosowana jako bodziec bólowy. Miarą efektu analgetycznego był czas zanurzenia w zimnej wodzie ręki osoby badanej, oraz subiektywna ocena intensywności bólu na skali od 1 do 10. Osoby badane wypełniały także kwestionariusz poczucia obecności w środowisku wirtualnym, oraz odpowiadały na pytania dotyczące odczuć wobec gry. Zaobserwowano istotny efekt analgetyczny związany z użyciem wirtualnej rzeczywistości. Jednak, nie wykryto istotnych statystycznie różnic w efekcie analgetycznym pomiędzy różnymi metodami sterowania grą.},
 title={How does interface influence the level of analgesia when Virtual Reality distraction is used?},
 type={tekst},
 keywords={analgezja, ból, wirtualna rzeczywistość, środowisko wirtualne, stymulacja termiczna},
}