@misc{Herbik_Emilia_Determinanty_2024, author={Herbik, Emilia}, copyright={Copyright by Autorzy, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Wydawnictwo „Szermierz” sp. z o.o., Wrocław 2024}, address={Wrocław}, howpublished={online}, year={2024}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego}, publisher={Wydawnictwo „Szermierz” sp. z o.o.}, language={pol}, abstract={Przedsiębiorcy funkcjonujący na rynku usług turystycznych muszą wykazywać się nie tylko elastycznością w dostosowywaniu się do preferencji grupy odbiorców, lecz także troską o budowanie trwałych relacji z klientami. Celem pracy jest identyfikacja determinant zachowań konsumentów korzystających z usług biur podróży w Polsce. Artykuł oparty jest na analizie danych statystycznych dostępnych w bazach światowych (Statista) oraz krajowych (CBOS, Ipsos Polska, dane Ministerstwa Sportu i Turystyki), oraz na badaniach pierwotnych przeprowadzonych w celu rozpoznania determinant zachowań konsumentów korzystających z usług biur podróży na rynku usług turystycznych. Badania zostały zrealizowane na próbie 156 respondentów od grudnia 2022 do września 2023 roku. Badania wykazały rosnącą popularność usług biur podróży w Polsce oraz dominującą rolę ceny jako głównej determinanty wyboru oferty turystycznej touroperatora. Ponadto zaobserwowano istotną rolę marketingu szeptanego i opinii użytkowników w procesie podejmowania decyzji przez klientów oraz wzrost znaczenia mediów społecznościowych w promocji usług turystycznych.}, title={Determinanty zachowań nabywców na rynku usług turystycznych — w świetle badań}, type={tekst}, doi={https://doi.org/10.19195/1733-5779.49.9}, keywords={turystyka, marketing, zachowania nabywców, biura podróży}, }