@misc{Piotrowski_Jacek_Kontrowersje_2023,
 author={Piotrowski, Jacek},
 copyright={Copyright by Jacek Piotrowski},
 copyright={Copyright by Uniwersytet Wrocławski Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych Instytut Historyczny},
 address={Wrocław},
 howpublished={online},
 year={2023},
 publisher={Uniwersytet Wrocławski Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych Instytut Historyczny},
 language={pol},
 abstract={Powołanie nowego przedmiotu nauczania w szkole średniej pod nazwą historia i teraźniejszość (HiT) zasadniczo zmieniło proporcje między nauczaniem historiii wiedzy o społeczeństwie. Dla części ekspertów był to krok w kierunku wykorzystania historii najnowszej do egzemplifikacji trudnych niekiedy zagadnień teoretycznych. Wśród różnorakich wątpliwości i ostrych dyskusji na temat treści nauczania zdecydowanie rzadziej przebijała się troska o elementy tzw. „kształcenia obywatelskiego”, które mogą byćnieco zaniedbane na lekcjach nowego przedmiotu – szereg wątków dotyczących socjologii, filozofii, ekonomii czy prawa umyka jego twórcom. Wiedza o społeczeństwie w znacznej mierze traci swój interdyscyplinarny charakter na rzecz zdominowania przez historię najnowszą.},
 title={Kontrowersje wokół powołania nowego przedmiotu nauczania pod nazwą "historia i teraźniejszość"},
 type={tekst},
 doi={https://doi.org/10.34616/eks.2023.4.133.144},
 keywords={Historia i teraźniejszość, treści nauczania, dominacja historii najnowszej},
}