@misc{Sanojca_Karol_Problemy_2023, author={Sanojca, Karol}, copyright={Copyright by Karol Sanojca}, copyright={Copyright by Uniwersytet Wrocławski Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych Instytut Historyczny}, address={Wrocław}, howpublished={online}, year={2023}, publisher={Uniwersytet Wrocławski Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych Instytut Historyczny}, language={pol}, abstract={Odpowiedni dobór treści kształcenia historycznego w dużym stopniu warunkuje sukces pedagogiczny. Studenci specjalności nauczycielskiej nabywają umiejętności w tym zakresie podczas całego kursu uniwersyteckiego, a pogłębiają je podczas zajęć praktycznych. Celem ankiety przeprowadzonej wśród studentów ośmiu polskich uniwersytetów kształcących przyszłych nauczycieli historii było sprawdzenie, jak postrzegają oni problem doboru treści historycznych, ich selekcji i wartościowania. Wyniki wykazały dość duże zróżnicowanie odpowiedzi uzyskanych od respondentów w zależności od poziomu studiów (licencjat, magisterium), a także ze względu na płeć. Widoczne są też efekty przygotowania specjalizacyjnego.}, title={Problemy treści kształcenia historycznego w opiniach studentów specjalności nauczycielskiej}, type={tekst}, doi={https://doi.org/10.34616/eks.2023.4.99.118}, keywords={edukacja historyczna, studenci, treści kształcenia, dydaktyka historii}, }