@misc{Sanojca_Karol_Problemy_2023,
 author={Sanojca, Karol},
 copyright={Copyright by Karol Sanojca},
 copyright={Copyright by Uniwersytet Wrocławski Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych Instytut Historyczny},
 address={Wrocław},
 howpublished={online},
 year={2023},
 publisher={Uniwersytet Wrocławski Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych Instytut Historyczny},
 language={pol},
 abstract={Odpowiedni dobór treści kształcenia historycznego w dużym stopniu warunkuje sukces pedagogiczny. Studenci specjalności nauczycielskiej nabywają umiejętności w tym zakresie podczas całego kursu uniwersyteckiego, a pogłębiają je podczas zajęć praktycznych. Celem ankiety przeprowadzonej wśród studentów ośmiu polskich uniwersytetów kształcących przyszłych nauczycieli historii było sprawdzenie, jak postrzegają oni problem doboru treści historycznych, ich selekcji i wartościowania. Wyniki wykazały dość duże zróżnicowanie odpowiedzi uzyskanych od respondentów w zależności od poziomu studiów (licencjat, magisterium), a także ze względu na płeć. Widoczne są też efekty przygotowania specjalizacyjnego.},
 title={Problemy treści kształcenia historycznego w opiniach studentów specjalności nauczycielskiej},
 type={tekst},
 doi={https://doi.org/10.34616/eks.2023.4.99.118},
 keywords={edukacja historyczna, studenci, treści kształcenia, dydaktyka historii},
}