@misc{Pick_Dominik_Transnarodowość_2023, author={Pick, Dominik}, copyright={Copyright by Dominik Pick}, copyright={Copyright by Uniwersytet Wrocławski Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych Instytut Historyczny}, address={Wrocław}, howpublished={online}, year={2023}, publisher={Uniwersytet Wrocławski Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych Instytut Historyczny}, language={pol}, abstract={The purpose of this article is to discuss the effectiveness of school history education from the perspective of both the contemporary didactics and the goals of nation-states. Based on the assumption that history education is and will remain a matter of nation-states, the article compares Polish and German models of history education in terms of the realization of the main goal of education, which for nation-states is the desired identity formation in citizens. According to the author, both analyzed models exhibitweaknesses that prevent them from fully achieving this goal.}, title={Transnarodowość w edukacji historycznej a kształtowanie tożsamości obywateli. O równowadze między wiedzą a kompetencjami}, type={text}, doi={https://doi.org/10.34616/eks.2023.4.47.73}, keywords={transnarodowość, edukacja narodowa, edukacja historyczna w Niemczech, edukacja historyczna w Polsce, tożsamość, podręcznik, polsko-niemiecki projekt podręcznikowy, „Europa. Nasza historia/Europa. Unsere Geschichte”}, }