@misc{Lewiński_Dominik_Osoba_2021,
 author={Lewiński, Dominik},
 copyright={Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego Sp. z o.o., Wrocław 2021},
 copyright={Copyright by CNS},
 address={Wrocław},
 howpublished={online},
 year={2021},
 publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego},
 language={pol},
 abstract={Artykuł podejmuje problematykę konsumpcjonizmu rozumianego jako forma medializacji gospodarki i rozważa jego systemowe efekty. Zastosowana komunikologiczna optyka teoretyczna pozwoliła na odmienne niż dotychczasowe ujęcie relacji między osobą, konsumpcją, mediami, stylem życia a więziami społecznymi. Zaproponowano rozumienie ponowoczesnej osoby i więzi, w które osoba jest uwikłana, jako specyficznej, strukturującej hybrydy czynników ludzkich i nieludzkich, znaków, rzeczy, psychik. Ta hybryda ostatecznie okazuje się ewolucyjną hiperstrukturą lifestyles, rozumianych jako programy komunikacyjne indywidualizacji.},
 title={Osoba zhybrydyzowana — media, więź i jednostka w późnym konsumpcjonizmie},
 type={tekst},
 doi={https://doi.org/10.19195/1733-5779.38.18},
 keywords={konsumpcjonizm, więź społeczna, systemy społeczne, lifestyle, media masowe},
}