@misc{Lewiński_Dominik_Osoba_2021, author={Lewiński, Dominik}, copyright={Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego Sp. z o.o., Wrocław 2021}, copyright={Copyright by CNS}, address={Wrocław}, howpublished={online}, year={2021}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego}, language={pol}, abstract={Artykuł podejmuje problematykę konsumpcjonizmu rozumianego jako forma medializacji gospodarki i rozważa jego systemowe efekty. Zastosowana komunikologiczna optyka teoretyczna pozwoliła na odmienne niż dotychczasowe ujęcie relacji między osobą, konsumpcją, mediami, stylem życia a więziami społecznymi. Zaproponowano rozumienie ponowoczesnej osoby i więzi, w które osoba jest uwikłana, jako specyficznej, strukturującej hybrydy czynników ludzkich i nieludzkich, znaków, rzeczy, psychik. Ta hybryda ostatecznie okazuje się ewolucyjną hiperstrukturą lifestyles, rozumianych jako programy komunikacyjne indywidualizacji.}, title={Osoba zhybrydyzowana — media, więź i jednostka w późnym konsumpcjonizmie}, type={tekst}, doi={https://doi.org/10.19195/1733-5779.38.18}, keywords={konsumpcjonizm, więź społeczna, systemy społeczne, lifestyle, media masowe}, }