@misc{Golonka-Legut_Joanna_Jest_2022, author={Golonka-Legut, Joanna}, copyright={Copyright by Wydawnictwo Naukowe EDUsfera}, address={Wrocław}, howpublished={online}, year={2022}, publisher={Wydawnictwo Naukowe EDUsfera}, language={pol}, abstract={Podejmując refleksję wokół lasu, nad nim lub o nim, można dostrzec, że interesującą poznawczo perspektywą jest (roz)poznawanie go zarówno przez pryzmat relacji człowiek–natura, człowiek–przyroda, człowiek–las, jak i w perspektywie tworzenia się i pielęgnowania więzi międzyludzkich. W takim ujęciu ważnym kierunkiem myślenia staje się dostrzeżenie i (z)rozumienie lasu jako szczególnej przestrzeni rodzinnych relacji. W jaki sposób można zatem rozumieć las jako przestrzeń życia rodziny? Jak las może stawać się i być jej mikroświatem? Jakie znaczenie może mieć rodzinne doświadczanie lasu dla pielęgnowania więzi rodzinnych? Na te pytania będę poszukiwała odpowiedzi, odnosząc się do literatury przedmiotu oraz ukazując wybrane praktyki leśnych wypraw dla rodzin (praktyki „leśnego bycia”). W szerszej perspektywie przedstawione zagadnienia stanowią głos w dyskusji na temat edukacyjnego potencjału lasu, jego rozumienia jako przestrzeni całożyciowego uczenia się.}, title={Jest taki świat, który stwarza możliwość autentycznego Bycia Razem, czyli kilka refleksji o rodzinnym doświadczaniu lasu}, type={tekst}, doi={https://doi.org/10.34616/wwr.2022.4.165.177}, keywords={rodzina, relacje rodzinne, więź rodzinna, pedagogika lasu, doświadczanie lasu, leśne bycie, leśne praktyki, edukacja nieformalna}, }