@misc{Przanowska_Małgorzata_Sens_2022,
 author={Przanowska, Małgorzata},
 copyright={Copyright by Małgorzata Przanowska},
 address={Wrocław},
 howpublished={online},
 year={2022},
 publisher={Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego},
 language={pol},
 abstract={W artykule postawione zostaje pytanie o utopię i edukację oraz o ich wzajemne związki. Autorka ukazuje impuls hermeneutycznego odczytania tych związków w doświadczeniu pytajności i pytajności doświadczenia, które streszcza się w motywie strzeżenia otwartości i możliwości tworzenia. Autorka proponuje ćwiczenie intelektualne (utopistyczne), aby spróbować dostrzec inny niż użytkowo--instrumentalny (narzędzie naprawy lub ulepszenia świata) sens edukacji. W rezultacie dochodzi do wniosku, że edukacja posiada możliwość i rzeczywistość bycia eudukacją, czyli udziałem w radości rozpoznawania i otwierania możliwości szczęśliwego życia.},
 title={Sens i możliwość edukacji w utopijnym urzeczywistnieniu. Refleksja pisana przypadkiem},
 type={tekst},
 doi={https://doi.org/10.34616/146562},
 keywords={pytanie, pytajność, otwartość, sens edukacji, edukacja, wolność, twórczość, rozpoznanie, ruch istnienia, myślenie, doświadczenie, zmiana życia, kształtowanie, theoria},
}