@misc{Przanowska_Małgorzata_Sens_2022, author={Przanowska, Małgorzata}, copyright={Copyright by Małgorzata Przanowska}, address={Wrocław}, howpublished={online}, year={2022}, publisher={Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego}, language={pol}, abstract={W artykule postawione zostaje pytanie o utopię i edukację oraz o ich wzajemne związki. Autorka ukazuje impuls hermeneutycznego odczytania tych związków w doświadczeniu pytajności i pytajności doświadczenia, które streszcza się w motywie strzeżenia otwartości i możliwości tworzenia. Autorka proponuje ćwiczenie intelektualne (utopistyczne), aby spróbować dostrzec inny niż użytkowo--instrumentalny (narzędzie naprawy lub ulepszenia świata) sens edukacji. W rezultacie dochodzi do wniosku, że edukacja posiada możliwość i rzeczywistość bycia eudukacją, czyli udziałem w radości rozpoznawania i otwierania możliwości szczęśliwego życia.}, title={Sens i możliwość edukacji w utopijnym urzeczywistnieniu. Refleksja pisana przypadkiem}, type={tekst}, doi={https://doi.org/10.34616/146562}, keywords={pytanie, pytajność, otwartość, sens edukacji, edukacja, wolność, twórczość, rozpoznanie, ruch istnienia, myślenie, doświadczenie, zmiana życia, kształtowanie, theoria}, }