@misc{Hejwosz-Gromkowska_Daria_Kształtowanie_2022,
 author={Hejwosz-Gromkowska, Daria},
 copyright={Copyright by Daria Hejwosz-Gromkowska},
 address={Wrocław},
 howpublished={online},
 year={2022},
 publisher={Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego},
 language={pol},
 abstract={Celem artykułu jest próba rekonstrukcji współczesnej debaty wokół kształtowania tożsamości angielskiej i walijskiej poprzez system szkolny w ramach szeroko pojętej edukacji obywatelskiej. Podjęta została także próba ukazania, że tożsamość narodowa, jak i obywatelstwo stanowią nie tylko zmienną konstrukcję społeczną, ale są też uzależnione od prowadzonej polityki, czy też stają się przedmiotem politycznej gry o władzę. Założono, że edukacja obywatelska może stać się utopią, jeśli jej realizacja w praktyce szkolnej oparta jest w większym stopniu na celach politycznych niż merytorycznych. A egzemplifikacje angielskie i walijskie pokazują, że cele polityczne bywają priorytetem w kształceniu przyszłych obywateli.},
 title={Kształtowanie angielskiej (Englishness) i walijskiej (Welshness) tożsamości a edukacja obywatelska. Między realizacją (polityki) utopii a praktyką szkolną},
 type={tekst},
 doi={https://doi.org/10.34616/146550},
 keywords={Walia, Anglia, edukacja obywatelska, tożsamość},
}