@misc{Słocka_Laura_Obowiązki_2022,
 author={Słocka, Laura},
 copyright={Copyright by Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego},
 address={Warszawa},
 howpublished={online},
 year={2022},
 publisher={Wydawnictwo C.H. Beck},
 language={pol},
 abstract={Świadczenie usług drogą elektroniczną w relacji przedsiębiorca – konsument charakteryzuje się brakiem jednoczesnej obecności stron, co skutkuje ograniczonym zaufaniem. Ustawodawca, wprowadzając różnorodne obowiązki informacyjne, próbuje zrekompensować ten brak zaufania, chroniąc tym samym konsumenta. W związku z powyższym konsument zarzucany jest ogromną ilością informacji, które są zazwyczaj dodatkowo niezrozumiałe i nieczytelne. Z drugiej strony nieprzekazanie konsumentowi informacji rodzi wiele negatywnych konsekwencji dla przedsiębiorcy. Zjawisko niewłaściwego spełniania obowiązków informacyjnych stało się tak powszechne, że doczekało się określenia information overkill. Przedsiębiorcy próbują więc sprostać wymogom prawnym i szukają różnych sposobów na lepsze sformułowanie komunikatów. W pierwszej części artykułu zostanie dokonana analiza przepisów prawnych pod kątem obowiązków informacyjnych przedsiębiorcy świadczącego usługi drogą elektroniczną, a następnie zostaną zaprezentowane konsekwencje niewłaściwego informowania konsumenta. W końcowej części zostaną przedstawione dwa wybrane narzędzia, które mogą stanowić rozwiązanie problemu tzw. information overkill.},
 title={Obowiązki informacyjne przedsiębiorcy charakterystyczne dla świadczenia usług drogą elektroniczną na rzecz konsumenta a plain language i warstwowe obowiązki informacyjne jako próba rozwiązania problemu tzw. information overkill},
 type={tekst},
 doi={https://doi.org/10.34616/146250},
 keywords={świadczenie usług drogą elektroniczną, obowiązek informacyjny, przedsiębiorca, konsument, dane osobowe, RODO, information overkill, plain language},
}