@misc{Szymala_Jacek_Letspleje_2022,
 author={Szymala, Jacek},
 copyright={Copyright by Jacek Szymala},
 copyright={Copyright by Uniwersytet Wrocławski Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych Instytut Historyczny},
 address={Wroclaw},
 howpublished={online},
 year={2022},
 publisher={Uniwersytet Wrocławski Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych Instytut Historyczny},
 language={pol},
 abstract={Letspleje (let’s plays, letsplaye) czyli krótkie filmy z gier komputerowych, mogą być wykorzystywane w dydaktyce. Nauczyciel historii może zaproponować formę bierną (oglądanie zamieszczonych w Internecie letsplejów z gier historycznych) lub czynną (uczniowie sami opowiadają historię z wykorzystaniem grafiki gry komputerowej, tworząc letspleja). Taką formę możemy wykorzystać zarówno do inscenizacji rzeczywistych wydarzeń z przeszłości, wizualizacji bitew czy odegrania dialogów postaci historycznych, jaki tworząc historie alternatywne, a dzięki temu – rozwijając myślenie historyczne uczniów.W artykule, posługując się doświadczeniami i materiałami uzyskanymi podczas ćwiczeń praktycznych z licealistami, proponuję połączyć definicję „historii w działaniu” z teoriami performatycznymi (zwłaszcza posługując się koncepcją Jona McKenziego), aby zarysować możliwości oferowane przez performatyczny kierunek rozwoju edukacji},
 title={Letspleje : edurozrywka i historia w działaniu. W stronę performatywnego modelu dydaktyki},
 type={tekst},
 doi={https://doi.org/10.34616/eks.2022.3.1.135.159},
 keywords={letsplej, edukacja performatywna, historia w działaniu, gry komputerowe},
}