@misc{Wiśniewska_Dorota_Papierowy_2022,
 author={Wiśniewska, Dorota},
 copyright={Copyright by Dorota Wiśniewska},
 copyright={Copyright by Uniwersytet Wrocławski Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych Instytut Historyczny},
 address={Wroclaw},
 howpublished={online},
 year={2022},
 publisher={Uniwersytet Wrocławski Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych Instytut Historyczny},
 language={pol},
 abstract={W artykule porównuję podręczniki papierowe i cyfrowe pod względem ich funkcjonalności podczas zajęć szkolnych oraz w ramach samokształcenia. Wnioski wysuwam na podstawie analizy wydanych w ostatnich latach podręczników do historii dla uczniów liceów ogólnokształcących i techników oraz zasobów cyfrowych Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej Ministerstwa Edukacji i Nauki. Skupiam się przede wszystkim na: budowie i objętości podręczników, sposobach realizacji materiału, nawigacji i wyszukiwaniu informacji, aktywizacji uczniów, dostępności i zasięgu odbiorców oraz przyswajaniu treści z papieru i ekranu. Zachęcam do wykorzystywania potencjału obu typów podręczników oraz włączania uczniów w proces planowania kształcenia.},
 title={Papierowy i elektroniczny. O potencjale dwóch typów podręczników do nauki historii},
 type={tekst},
 doi={https://doi.org/10.34616/eks.2022.3.1.95.113},
 keywords={podręcznik papierowy, podreęcznik elektroniczny, multimedia, cyfrowa szkoła, zdalne, hybrydowe i stacjonarne nauczanie},
}