@misc{Bojakowski_Waldemar_Branding_2020,
 author={Bojakowski, Waldemar},
 copyright={Copyright by Waldemar Bojakowski and Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego Sp. z o.o.},
 address={Wrocław},
 howpublished={online},
 school={Uniwersytet Wrocławski. Wydział Filologiczny},
 year={2020},
 publisher={Uniwersytet Wrocławski},
 language={pol},
 abstract={Przedłożona rozprawa dotyczy brandingu narodowego jako fenomenu komunikacyjnego. Kierując się postulatami postfundacyjnej analizy dyskursu, przyglądam się w niej temu, jak tworzonoi reprodukowano wypowiedzi o brandingu narodowym. Przyjmuję przy tym założenie, zgodnie z którymkażdy porządek społeczny związany jest bezpośrednio z dyskursywnymi warunkami możliwości jegopojawiania się. W sensie praktycznym oznacza to, że pytania dotyczące sensowności brandingunarodowego były dla mnie właściwie pytaniami o to, jaką rzeczywistość tworzyli autorzy uznającyza zasadne spojrzenie na państwa narodowe przez pryzmat marki. Wymieniona w tytule dysertacji teoriabyła więc dla mnie zbiorem wypowiedzi ustanawiających pewien możliwy do zaobserwowania porządekspołeczny, w którym kategorie takie jak państwo, naród oraz tożsamość narodowa nabierały nowego,nieznanego wcześniej znaczenia.Do najważniejszych celów dysertacji należało przede wszystkim dążenie do opisania,jak konstytuował się dyskurs o marce narodowej, tzn. w jaki sposób tworzono i legitymizowanopodstawy myślenia o państwie narodowym jako „obiekcie” działań brandingowych. Kolejnym zadaniembyła próba uchwycenia ogólnej dynamiki brandingu narodowego, który na przestrzeni lat podlegałzarówno dyspersji, jak i sedymentacji. W tym aspekcie istotne było dla mnie scharakteryzowanie teoriizarządzania marką narodową w dłuższej perspektywie czasowej, a także ustalenie na tej podstawie, jakiezmiany zachodziły w ramach tej formacji dyskursywnej. Moim ostatnim celem była wieloaspektowaanaliza konkretnych tekstów na temat marki narodowej, w których tworzono i reprodukowanointeresujący mnie porządek społeczny.},
 title={Branding narodowy jako teoria i praktyka. Krytyczna analiza wybranych tekstów na temat marki kraju z lat 1997-2017},
 type={tekst},
 keywords={branding narodowy, zarządzanie marketingowe, marketing, marki krajowe},
}