@misc{Pluta-Olearnik_Mirosława_Usługi_2021,
 author={Pluta-Olearnik, Mirosława},
 copyright={Copyright by Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego},
 address={Wrocław},
 howpublished={online},
 year={2021},
 publisher={E-Wydawnictwo. Prawnicza i Ekonomiczna Biblioteka Cyfrowa. Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego},
 language={pol},
 abstract={Celem artykułu jest zidentyfikowanie i usystematyzowanie najważniejszych problemów i wyzwań dla dostawców różnych branż usługowych i konsumentów będących uczestnikami ekosystemu usługowego, które ujawniły się w nowej pandemicznej rzeczywistości. W szczególności rozważania dotyczą: 1) spotęgowanego w okresie pandemii działania niektórych czynników (megazakłóceń), a także 2) przyspieszenia niektórych trendów zachowań konsumentów lub powstania nowych oraz 3) możliwych scenariuszy postpandemicznych zachowań dostawców i konsumentów w odmiennych branżach usług. W artykule wykorzystano metodę przeglądu aktualnego piśmiennictwa oraz case studies służące zobrazowaniu analizowanego zjawiska. Źródłem informacji są aktualne publikacje naukowe, raporty oraz przykłady praktycznych rozwiązań stosowanych w okresie pandemii w takich branżach jak: edukacja, turystyka, transport, ochrona zdrowia. Wyniki analizy wskazują na potrzebę redefinicji dotychczasowych modeli świadczenia usług w czasach megazakłóceń, w tym wskazują na: stosowanie rozwiązań zdalnych lub automatyzację procesów usługowych w branżach usług podatnych na innowacje, nowe rozumienie dystansu społecznego w usługach bazujących na bezpośrednim kontakcie stron oraz potrzebę elastyczności i zwinności organizacji usługowych w relacji z konsumentami w nowej, postpandemicznej rzeczywistości.},
 title={Usługi w nowej rzeczywistości z perspektywy dostawców usług i konsumentów},
 type={tekst},
 doi={https://doi.org/10.34616/142087},
 keywords={ekosystem usługowy, megazakłócenia, pandemia COVID-19, nowa rzeczywistość, zachowania dostawców usług, trendy konsumpcji usług},
}