@misc{Pluta-Olearnik_Mirosława_Usługi_2021, author={Pluta-Olearnik, Mirosława}, copyright={Copyright by Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego}, address={Wrocław}, howpublished={online}, year={2021}, publisher={E-Wydawnictwo. Prawnicza i Ekonomiczna Biblioteka Cyfrowa. Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego}, language={pol}, abstract={Celem artykułu jest zidentyfikowanie i usystematyzowanie najważniejszych problemów i wyzwań dla dostawców różnych branż usługowych i konsumentów będących uczestnikami ekosystemu usługowego, które ujawniły się w nowej pandemicznej rzeczywistości. W szczególności rozważania dotyczą: 1) spotęgowanego w okresie pandemii działania niektórych czynników (megazakłóceń), a także 2) przyspieszenia niektórych trendów zachowań konsumentów lub powstania nowych oraz 3) możliwych scenariuszy postpandemicznych zachowań dostawców i konsumentów w odmiennych branżach usług. W artykule wykorzystano metodę przeglądu aktualnego piśmiennictwa oraz case studies służące zobrazowaniu analizowanego zjawiska. Źródłem informacji są aktualne publikacje naukowe, raporty oraz przykłady praktycznych rozwiązań stosowanych w okresie pandemii w takich branżach jak: edukacja, turystyka, transport, ochrona zdrowia. Wyniki analizy wskazują na potrzebę redefinicji dotychczasowych modeli świadczenia usług w czasach megazakłóceń, w tym wskazują na: stosowanie rozwiązań zdalnych lub automatyzację procesów usługowych w branżach usług podatnych na innowacje, nowe rozumienie dystansu społecznego w usługach bazujących na bezpośrednim kontakcie stron oraz potrzebę elastyczności i zwinności organizacji usługowych w relacji z konsumentami w nowej, postpandemicznej rzeczywistości.}, title={Usługi w nowej rzeczywistości z perspektywy dostawców usług i konsumentów}, type={tekst}, doi={https://doi.org/10.34616/142087}, keywords={ekosystem usługowy, megazakłócenia, pandemia COVID-19, nowa rzeczywistość, zachowania dostawców usług, trendy konsumpcji usług}, }