@misc{Tomaszewski_Norbert_The_2021,
 author={Tomaszewski, Norbert},
 copyright={Copyright by Norbert Tomaszewski},
 address={Wrocław},
 howpublished={online},
 school={Uniwersytet Wrocławski},
 year={2021},
 language={eng},
 abstract={Głównym celem rozprawy doktorskiej jest próba ustalenia jak spory wpływ mają celebryci i social media na zachowania wyborcze w Stanach Zjednoczonych. Badanie co prawda skupia się na analizie powyższych zagadnień w zakresie całej historii zaobserwowanych wzorców, natomiast zostały przyjęte ramy czasowe w okresie 2008 do 2020 roku, które zostały poddane szczególnej analizie. Kampanie wyborcze, które zostały poddane analizie są głównie kampaniami prezydenckimi, uwzględniając jednocześnie prawybory w Partii Demokratycznej oraz Partii Republikańskiej; jednakże niektóre z case study poruszają tematykę kampanii do Senatu Stanów Zjednoczonych oraz delikatnie zahaczają o wybory do Izby Reprezentantów, żeby pokazać, że wzorce zachowań zaobserwowane podczas najważniejszych kampanii politycznych w Stanach Zjednoczonych mają również swoje odzwierciedlenie w wyborach parlamentarnych.},
 title={The American Voter and Social Media and Celebrities in presidential campaigns},
 type={tekst},
 keywords={media społecznościowe, kampania polityczna, zachowania wyborcze, poparcie celebrytów, Internet 2.0, nowe media, celebryci, rozrywka polityczna, polityka w Stanach Zjednoczonych, cyfryzacja kampanii, reklama polityczna, ruchy społeczne},
}