@misc{Tomaszewski_Norbert_The_2021, author={Tomaszewski, Norbert}, copyright={Copyright by Norbert Tomaszewski}, address={Wrocław}, howpublished={online}, school={Uniwersytet Wrocławski}, year={2021}, language={eng}, abstract={Głównym celem rozprawy doktorskiej jest próba ustalenia jak spory wpływ mają celebryci i social media na zachowania wyborcze w Stanach Zjednoczonych. Badanie co prawda skupia się na analizie powyższych zagadnień w zakresie całej historii zaobserwowanych wzorców, natomiast zostały przyjęte ramy czasowe w okresie 2008 do 2020 roku, które zostały poddane szczególnej analizie. Kampanie wyborcze, które zostały poddane analizie są głównie kampaniami prezydenckimi, uwzględniając jednocześnie prawybory w Partii Demokratycznej oraz Partii Republikańskiej; jednakże niektóre z case study poruszają tematykę kampanii do Senatu Stanów Zjednoczonych oraz delikatnie zahaczają o wybory do Izby Reprezentantów, żeby pokazać, że wzorce zachowań zaobserwowane podczas najważniejszych kampanii politycznych w Stanach Zjednoczonych mają również swoje odzwierciedlenie w wyborach parlamentarnych.}, title={The American Voter and Social Media and Celebrities in presidential campaigns}, type={tekst}, keywords={media społecznościowe, kampania polityczna, zachowania wyborcze, poparcie celebrytów, Internet 2.0, nowe media, celebryci, rozrywka polityczna, polityka w Stanach Zjednoczonych, cyfryzacja kampanii, reklama polityczna, ruchy społeczne}, }