@misc{Jezierska_Zuzanna_Poznawcze_2020,
 author={Jezierska, Zuzanna},
 copyright={Copyright by Uniwersytet Wrocławski, Wydział Nauk Społecznych, Instytut Socjologii},
 address={Wrocław},
 howpublished={online},
 year={2020},
 publisher={Instytut Socjologii Uniwersytetu Wrocławskiego},
 language={pol},
 abstract={W niniejszym artykule został podjęty temat poznawczych i emocjonalnych charakterystyk memów tworzonych w początkowym etapie pandemii koronawirusa, przypadającym na marzec roku 2020. Dzięki wyjściu od „po Dawkinowsku” rozumianej koncepcji memu, w której jest on pojmowany jako replikator jednostki informacji kulturowej, w pracy tej zaprezentowane zostały różne jego definicje oraz opisana rola memów w komunikacji internetowej w trakcie przymusowego dystansu społecznego, a także ich funkcje w ówczesnym życiu społecznym. Omówione zostało również znaczenie memów jako przekazu informacji i emocji podczas kwarantanny, nałożonej na społeczeństwo polskie od marca do czerwca 2020 roku.},
 title={Poznawcze i emocjonalne charakterystyki memów tworzonych w początkowym etapie pandemii koronawirusa w roku 2020},
 type={tekst},
 doi={https://doi.org/10.34616/129172},
 keywords={związki wspólnie niezamieszkałe, dezaprobata społeczna, indywidualizacja, rodzina, małżeństwa mieszane, zaufanie, wielorodzicielstwo, pole artystyczne, komunikacja, autonomia, ojcostwo, normy społeczne, wykluczenie społeczne, młodość, emocje, kręgi społeczne, dewiacja, miłość, kariery palaczy, para, macierzyństwo, rytuał interakcyjny, sukces i porażka artystyczna, podmiotowość, płeć, seksualność, kwarantanna, Internet, kultura, pandemia COVID-19, etnokulturowa nierówność, transgresja normatywna, działanie, układ małżeński, poczucie własnej wartości, intersekcjonalność, mężczyźni, osoby zaginione, memy, rodzicielstwo},
}