@misc{Piotrowska_Aldona_Administracja_2019, author={Piotrowska, Aldona}, copyright={Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego Sp. z o.o.}, address={Wrocław}, howpublished={online}, year={2019}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego}, language={pol}, abstract={Celem opracowania jest analiza zjawiska, które można określić jako „administracja dialogu”, polegająca na wprowadzaniu normami prawnymi kompetencji do dialogu z przedsiębior-cą w celu wspólnego wypracowania najefektywniejszych rozwiązań służących realizacji interesu publicznego. Dialog ten jest alternatywą tradycyjnych, sformalizowanych metod administrowania. Cyfryzacja umożliwia tę zmianę ze względu na możliwość indywidualizacji oddziaływania nadzorczo-regulacyjnego.Dialog jako metoda administrowania jest wyrazem humanizacji prawa administracyjnego, wprowadzającej bardziej partnerskie podejście do przedsiębiorcy, a jednocześnie ekonomizacji prawa (to jest uwzględniania czynników ekonomicznych w procesie stosowania prawa). Elementy dialogu można dostrzec w działaniach zarówno formalnych, obejmujących między innymi negocja-cyjne stosowanie prawa ochrony konkurencji (na przykład tak zwane decyzje zobowiązujące), jak i nieformalnych (na przykład Innovation Hub, piaskownice regulacyjne).}, title={Administracja dialogu — o nowych metodach administrowania w relacji organ–przedsiębiorca}, type={tekst}, doi={https://doi.org/10.19195/0524-4544.329.17}, keywords={metody administrowania, dialog z przedsiębiorcą, humanizacja prawa, ekonomizacja prawa, decyzja zobowiązująca, piaskownica regulacyjna}, }