@misc{Rutkowska-Tomaszewska_Edyta_Etyka_2020, author={Rutkowska-Tomaszewska, Edyta and Szymonik, Anita}, copyright={Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego Sp. z o.o.}, address={Wrocław}, howpublished={online}, year={2020}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego}, language={pol}, abstract={W obecnej rzeczywistości pokryzysowej i sytuacji na rynku finansowym wobec kryzysu wartości ważnym i aktualnym problemem staje się konieczność powrotu do etyki i przywrócenia poważnie nadwyrężonego zaufania do instytucji finansowych, w tym do banków. Zwracając uwagę na specyfikę usług oferowanych na rynku finansowym przez banki, jak i samych banków, autorki niniejszego opracowania dokonują analizy objętych przedmiotem badań reklam bankowych pod kątem ich zgodności z zasadami etycznymi w rzeczywistości pokryzysowej za okres 2009–2019, z perspektywy interwencji podjętych przez organ samoregulacji, jakim jest Komisja Etyki Reklamy oraz organ konkurencji i konsumentów, jakim jest Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a także z perspektywy zaufania do banków. Celem jest próba udzielenia odpowiedzi na pytania — czy jakiekolwiek działanie reklamowe może być zgodne z zasadami etyki? Czy etyka rynku usług bankowych, w relacjach umownych banku z klientem, zwłaszcza konsumentem, w szczególności w reklamie bankowej, jest potrzebna, czy się opłaca, czy jest konieczna i czy jest możliwa, także w kontekście zaufania do nich?}, title={Etyka w reklamie bankowej — zadanie (nie)możliwe do spełnienia?}, type={tekst}, doi={https://doi.org/10.19195/1733-5779.32.14}, keywords={etyka, reklama bankowa, usługa bankowa, nieuczciwa reklama, zaufanie do banków, kodeksy etyczne, praktyka naruszające, zbiorowe interesy konsumentów}, }