@misc{Wojdon_Joanna_Czytając_2020,
 author={Wojdon, Joanna},
 copyright={Copyright by Joanna Wojdon},
 address={Wrocław},
 howpublished={online},
 year={2020},
 publisher={Uniwersytet Wrocławski Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych.  Instytut Historyczny},
 language={pol},
 abstract={Tom przedstawia pomysły rozwiązań dydaktycznych, wdrażających uczniów szkół średnich do warsztatu naukowego historyka. Uczy „czytać jak historyk” w myśl koncepcji, którą opracował Sam Wineburg z Uniwersytetu Stanforda w USA. Uwzględnia nie tylko tradycyjne źródła pisane, lecz także materiał ikonograficzny, w tym miniatury średniowieczne, herby, fotografie, a także drzewa genealogiczne i mapy. Pokazuje, jak przejść od powierzchownego oglądu do dogłębnej krytycznej analizy, uwzględniającej pochodzenie materiału, jego kontekst historyczny i konfrontację z innymi przekazami. Opiera się na materiale dotyczącym kształtowania się społeczeństw wieloetnicznych w Europie XI-XXI wieku.},
 title={Czytając o wieloetniczności},
 doi={https://doi.org/10.34616/22.20.501},
 keywords={edukacja historyczna, myślenie historyczne, analiza źródeł historycznych, materiały dydaktyczne, dydaktyka historii, historia Europy, społeczeństwa wieloetniczne, źródła pisane, interpretacja historyczna, próba ognia, historia Rumunii, historia Siedmiogrodu, społeczeństwo stanowe, drzewa genealogiczne, historia Sardynii, Mariano IV z Sardynii, Ludwik Węgierski, Agnieszka Wisła, mapy historyczne, żydzi w Portugalii, muzułmanie w Portugalii, historia Półwyspu Iberyjskiego, panorama Lwowa, portrety królów europejskich, święta Katarzyna, miniatury średniowieczne, Kronika Węgierska, historia Węgier, portrety Fryderyka Szopena, kościoły polonijne w USA, polski styl katedralny, manipulacja fotografią, analiza fotografii, herby, herb imperialny Rosji, godło Węgier},
}