@misc{Dobosz_Damian_Konsumenci_2017, author={Dobosz, Damian}, copyright={Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego Sp. z o.o.}, address={Wrocław}, howpublished={online}, year={2017}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego}, language={pol}, abstract={Artykuł podejmuje problematykę pytań prejudycjalnych skierowanych do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej przez Landgericht w Stuttgarcie w sprawie Zentrale zur Bekämpfung unlauteren Wettbewerbs Frankfurt am Main e.V przeciwko Comtech GmbH, które na czas przygotowywania pracy doczekały się dotychczas opinii rzecznika generalnego Unii Europejskiej Macieja Szpunara. Najpierw dokonano analizy norm prawa wspólnotowego oraz niemieckiego znajdujących zastosowanie w zaistniałym stanie faktycznym. Meritum pytań sprowadza się do rozstrzygnięcia, czy zgodne z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE jest ustalanie przez przedsiębiorców wobec konsumenta odnośnie do umów zawartych poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość opłat wyższych od kosztów zwykłego połączenia krajowego za wykonanie połączenia telefonicznego na specjalny numer celem otrzymania obsługi posprzedażowej. Następnie przedstawiono okoliczności faktyczne zaprezentowane przez adwokata generalnego oraz opatrzono je komentarzem wraz z dodatkowymi przemyśleniami. W dalszej części niniejszej pracy podjęto rozważania dotyczące możliwego zaistnienia pewnych szeroko rozumianych następstw prawnych. Końcowym przedmiotem opracowania jest przeprowadzona analiza kwestii wystąpienia ewentualnych skarg odszkodowawczych.}, title={Konsumenci versus przedsiębiorcy w kontekście opłaty za obsługę posprzedażną}, type={tekst}, doi={https://doi.org/10.19195/1733-5779.20.9}, keywords={pytanie prejudycjalne, Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej, Rzecznik Generalny/Adwokat Generalny, Szpunar, Maciej, obsługa posprzedażna, dyrektywa 2011/83, konsument, przedsiębiorca, taryfa podstawowa, połączenie, cel, orzeczenie, prawo, państwo}, }