TY - GEN A1 - Reczek-Zymróz, Łucja PB - Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego N2 - In the text of the article the analysis of teachers’ functioning in contemporary primary school was performed. The detailed study was devoted to teachers’ importance in children education, their competencies, personal qualities and roles served in educational-pedagogical process. Determinants of teachers’ position in society were also characterized. The article contains the theoretical part and the analysis of research results done among 100 Polish teachers from Małopolskie and Podkarpackie voivodships and 96 teachers from northern Sárospatak) and southern Hungary (Kaposvári). The analysis of research results was conducted taking seniority and function of class tutor into account. L1 - http://www.repozytorium.uni.wroc.pl/Content/89437/PDF/19_Reczek_Zymroz_Lucja_Wspolczesne_funkcjonowanie_nauczycieli_szkol_podstawowych_na_przykladzie_badan_porownawczych.pdf L2 - http://www.repozytorium.uni.wroc.pl/Content/89437 PY - 2018 KW - class tutor KW - competencies KW - personal qualities KW - student KW - teacher T1 - Współczesne funkcjonowanie nauczycieli szkół podstawowych na przykładzie badań porównawczych przeprowadzonych na terenie południowej Polski (województwo podkarpackie i małopolskie) oraz północnych (Sárospatak) i południowych Węgrzech (Kaposvári) UR - http://www.repozytorium.uni.wroc.pl/dlibra/publication/edition/89437 ER -