@misc{Jurczyk-Romanowska_Ewa_Gry_2019, author={Jurczyk-Romanowska, Ewa and Koszczyc, Marta and Jakubowska, Luba and Marcinkiewicz-Wilk, Aleksandra and Gulanowski, Jacek and Kabát, Michał and Švecová, Magdaléna and Milenkovic Jankovic, Tijana and Barone, Paola and Giannelaki, Charoula and Žemaitaitytė, Irena and Katkonienė, Agata and Januškevičiūtė, Asta and Indrašienė, Valdonė}, address={Wrocław}, howpublished={online}, year={2019}, publisher={Uniwersytet Wrocławski. Instytut Pedagogiki}, language={pol}, abstract={Podręcznik składa się z trzech części. W pierwszym rozdziale dokonano diagnozy dotyczącej osób starszych i ich kompetencji w zakresie nowych technologii. W tym rozdziale opisano także dostępne w krajach partnerskich programy edukacyjne w zakresie ICT skierowane do osób starszych. Kolejny rozdział zawiera opis i wyniki eksperymentu pedagogicznego, którego celem było porównanie efektywności metody uczenia seniorów używania smartfonów. W eksperymencie porównano metodę klasowo-lekcyjną, która dominuje w ofercie edukacyjnej skierowanej do seniorów, z metodą zgodną ze strategiąedutainmentu – gry miejskiej. Ostatnia część zawiera scenariusze zajęć, dedykowanych zarówno metodzie gier miejskich, jak i zajęciom klasowo-lekcyjnym. Prezentowany Czytelnikowi podręcznik może być interesującą pozycją dla praktyków zajmujących się andragogiką, edukacją osób starszych czy edukacją w zakresie ICT, gdyż zawiera gotowe programy edukacyjne, które można bezpośrednio implementować we własnej praktyce związanej z edukacją seniorów. Warto także zauważyć, że wyniki przeprowadzonych badań w istotny sposób wzbogacają obszar andragogiki i dydaktyki, ukazując grę miejską jako efektywną metodę uczenia się.}, title={Gry miejskie jako współczesna, oryginalna i innowacyjna metoda nauczania i uczenia się seniorów}, type={tekst}, keywords={seniorzy, andragonika, edukacja osób starszych, gry miejskie, edutaiment}, }